فرماندار شهرستان ملکان خواستار ایجاد صنایع تبدیلی در زمینه محصول دوشاب انگور در این منطقه شد.

به گزارش آناج،  محمد شیرین زاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سالانه بیش از 250 هزار تن انگور در شهرستان ملکان برداشت می شود، گفت: بیش از یکهزار تن از این انگور به دوشاب تبدیل می شود که در صورت وجود کارخانه و صنایع تبدیلی می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: بانوان در زمینه تهیه دوشاب نقش زیادی دارند و بهترین دوشاب های تولیدی توسط زنان عمل آوری می شود.

شیرین زاده گفت: ارزش غذایی و قندی دوشاب به مراتب بیشتر از سایر فرآورده های غذایی است و در این شهرستان بستر برای سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه فراهم است.

فرماندار شهرستان ملکان با اشاره به اینکه می توان در کارگاه های کوچک نیز نسبت به بسته بندی و تولید وعرضه دوشاب به بازار اقدام کرد، افزود: اعطای تسهیلات کم بهره بانکی و همچنین آموزش و بازاریابی می تواند نقش مهمی در این راستا داشته باشد.

شایان ذکر است در شهرستان ملکان 20 نوع مختلف دوشاب تولید می شود که از جمله آن ها می توان به دوشاب به، دوشاب بزرگ، دوشاب سیب، دوشاب شل، دوشاب سفت، دوشاب شیر، دوشاب کدو و... اشاره کرد

گفتنی است دوشاب یک منبع بسیار عظیم انرژی برای بدن با ویتامین های زیادی بوده و  بهترین دوشاب دوشابی است که از شیره انگور کشمشی تهیه شده باشد و رنگ دوشاب شفاف باشد.

منبع: http://anaj.ir/news/pages/44607